jueves, 26 de diciembre de 2013

La matèria de l'esperit, de Jaume Cabré

El llibre recomanació del mes de desembre és aquest, el vaig descobrir dins la bibliografia d'un treball. El títol em va enganxat - d'això parla el llibre- i vaig encarregar-lo a la biblioteca del poble. No va trigar en arribar, de la mateixa manera que no vaig trigar en esbrinar el perquè de la seducció del títol just en aquest moment de la meva vida.
 
El llibre, a través d' un estil acurat, melòdic, lleuger ens va acompanyant pels laberints de la creació literària fins a posar de manifest la que és per l'autor la seva essència , tot i que ell ho exporta a qualsevol tipus de creació artística... la pintura, la música, la composició...
 
De nou un llibre que em transforma, un nou amic que em deixa embadalit gairebé cada cop que passo pàgina.El libre es dirigeix a les persones que tenen desperta la creació en aspectes de la vida i ens transmet com tot es redueix a saber que l'art és un acte d'amor.
 
Enfocat en explicar-ho dins de l'àmbit de la creació literaria, descriurà els seus processos, els de persones que coneix, ens transmetrà d'on ve l'escriptura, com ja tenim als gens aquesta necessitat d'explicar-nos contes en el nostre dia a dia i d'escoltar-los... només fa falta mirar els carrers, els bancs amb persones compartint un diàleg, sóm trobadors de mena...
 
També fa una comparació interessant entre els intèrprets musicals i els traductors, mentre ens explica la seva passió en relació a la lectura i com es considera lector de per vida...
 
Per a mi ha estat una redescoberta del procés creatiu i d'un nou punt de vista amb un significat més profund que fa que em revisi des d'on creo i com valoro la meva capacitat artística i tot el que d'ella en faig.
 
Totalment recomanable!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario